Pages

Tuesday, August 7, 2012

Žminj, Žminj!

Nakon Velebita valja posjetiti i Istru. Nažalost u Poreč. Nemojte me shvatiti krivo, dijelom sam odrastao u Poreču i volim ga, ali u vrijeme sezone stvarno mislim da ga treba izbjegavati. Stoga: Žminj, Žminj!


Nakon teške noći u Rakijarnici na Maraforu morali smo potražiti mir i okrijepu. Izbjegavajući leteće kuglice sladoleda po Dekumanovićevoj, prolazeći pored gomila turista koji se slikaju s pizzama u Starom Saloonu (moram reklamirati, rade već desetljećima fantastično), jedva stižemo do auta na, po mojoj procjeni, oko 76 stupnjeva celzijusa.


 Na svu sreću, moj dragi prijatelj se fantastično priženio u obitelj s fantastičnim rančem odmah pored Žminja. Žminj, Žminj! Kako su kasnije, na njihovu nervozu, moji suputnici saznali, pri svakom spomenu na to mjesto, potrebno je vrlo brzo i glasno odskandirati. Žminj, Žminj! Pa smo se, dakle, tamo i uputili.


A okrijepa (okrjepa?) nije izostala. Za vino smo se morali snalaziti u zadnji čas jer g. Matošević nije imao kapaciteta zadovoljiti naše kapacitete, ali s hranom nismo imali problema.
Ne znam što dodati uz slike osim opasku da je sve domaće i puno finije nego izgleda ;).


I nakon što smo već lagano gubili snagu, šogorica izlazi s najboljom maneštrom ikad. Boljom i od zadnji puta, mislili smo da je nemoguće. Ali stvarno je. Svojim patetičnim vokabularom ne mogu to ni opisati.


Dodatno uzbuđenje: domaći čili od kojeg vam zasuzi oko čim ga pogledate.
- Doktore, doktore! Suzi mi oko!
- Suzi si ga sam!


Na kraju, samo jedno: Žminj, Žminj!

Ivanina najbolja maneštra

Isjeckaš luk i staviš na ulje. Dodaš meso (kost, rebra...) i malo prepečeš. Staviš lovorov list. Kad meso porumeni dodaš grah, vodu, pešt (komadić slanine, češnjak i peršin istučeni u namaz). Dodaš sol, papar i crvenu papriku (s obzirom na to koliko je meso slano). Kad je grah napola kuhan, dodaš mrkvu, kukuruz i npr. ječam. Kad je skoro gotovo dodaš i paštu, kuhaš al dente jer se pašta u stajanju još iskuha. Da bude gusta, malo nakon mrkve staviš i krumpire pa ga izgnječiš.


Taman posla da vam još i pojasnimo :p.

2 comments: